Chciałam podzielić się z Wami dwoma, wartymi uwagi artykułami, przeczytanymi przeze mnie w tym tygodniu i wystąpieniem TED, które wg mnie każdy powinien zobaczyć. Dajcie znać, czy rekomendowane przeze mnie materiały są dla Was interesujące 🙂

Jakość życia Kameralna.com.pl

Nauczmy się odnajdywać radość i dbać o jakość nawet najmniejszych doświadczeń w naszym życiu. Niech poranna kawa będzie dopieszczona, nasze otoczenie uporządkowane, a jedzenie przygotowane ze starannością i dbałością o ekologię składników. Celebrujmy małe, z pozoru nieistotne momenty, ponieważ to one stanowią o jakości naszego życia. Taka nauka płynie z blog posta napisanego przez Dorotę z bloga Kameralna.com.pl.

Podpisuję się pod tym obiema rękoma. Staram się dbać o takie detale w swoim życiu. Otwieranie dnia ze zdrowym i pysznym śniadaniem oraz dobrą kawą, spacer przez nieznane okolice miasta, wieczór z dobrą książką i ukochaną osobą przy boku – to małe przyjemności, które tworzą naszą codzienność. Nie muszą one też być kosztowne. Wczoraj np. zaliczyłam przepiękny spacer po krakowskim Kazimierzu nocą. Zupełnie za darmo 😛

Kiedy jeden z moich przyjaciół przechodził trudny dla siebie okres, był fizycznie i psychicznie złamany, w jednej z rozmów zapytałam go, jak zaczyna swój dzień. Odpowiedział, że wstaje rano, w biegu pije kawę, zazwyczaj nie zdąży zjeść śniadania, bo stresuje się, że się spóźni do pracy, bo o tej godzinie są straszne korki. Zapytałam go, jakie jest jego ulubione śniadanie (świeże bułki z mascarpone i pomidorami – yummy!). Poprosiłam go, żeby jednego dnia zrobił mały eksperyment i wstał 30-45 min. wcześniej, poszedł po bułki do sklepu, zjadł swoje ulubione śniadanie i na spokojnie na rowerze lub spacerkiem poszedł do pracy. Na drugi dzień dostałam SMSa: “Beata, to działa! <3” 🙂

Piękno tkwi w detalach. Otaczanie się minimalną liczbą, maksymalnie wartościowych dla nas rzeczy, to jak rozpoczynamy swój dzień, małe rytuały – to wszystko decyduje o tym, czy kończymy dzień z uśmiechem, czy też zdenerwowani i sfrustrowani swoim życiem. To my tworzymy naszą rzeczywistość, jeśli jej nie lubimy to czas to zmienić.

A Ty jakie drobne przyjemności sprawiłeś sobie w tym tygodniu?

Przestań myśleć, a nauczysz się myśleć Aryeh Kaplan

„Jeśli przyjmiemy, że medytacja jest kontrolowanym myśleniem, człowiek uzyskuje dzięki niej kontrolę nad całym procesem myślowym, włącznie z jego składnikami pochodzącymi z podświadomości” – pisze Aryeh Kaplan. Artykuł zamieszczony w Gazecie Wyborczej mówi o medytacji żydowskiej i przedstawia kilka technik, o których szerzej możemy przeczytać w książce „Medytacja żydowska. Praktyczny przewodnik” tej samej autorki (na mojej liście do-przeczytania już jest :)).

Zachęcam Was do wypróbowania technik medytacji. Mi pozwoliły one odzyskać wewnętrzny spokój i skupienie na najważniejszych elementach mojego życia / dnia / chwili. Metoda wizualizacji przedstawiona w artykule, to jedno z moich ulubionych ćwiczeń. Na początek jednak polecam wewnętrzne skupienie na oddechu, jego regularności i przepływie. Ja zaczynałam swoją przygodę z medytacją właśnie od tego ćwiczenia.

Polecam 🙂

Potęga wrażliwości Brene Brown

Historia o tym, dlaczego warto żyć “pełnym sercem”, zaakceptować swoją wrażliwość i być gotowym do działania, nawet jeśli wiąże się to z ryzykiem. O tym jak zaprzestać kontroli i chęci przewidywania wszystkiego. O tym, że wrażliwość to źródło radości, poczucia przynależności i miłości. Piękny – poruszający TEDTalk. Tyle na dziś ode mnie – po prostu go obejrzyjcie 🙂

  • Bardzo cieszę się, że post stał się motywacją do dbania o jakość życia. Dziękuję za podlinkowanie go u siebie 🙂

    PS Uwielbiam konferencje TED!